Drukarka atramentowa to zdecydowanie najpopularniejsze urządzenie drukujące, które można spotkać w gospodarstwach domowych oraz w biurach. Przeważnie zapewniają dobrą jakość wydruku, szczególnie w przypadku dokumentów. Znaczna część z nich zaliczana jest do drukarek monochromatycznych, co oznacza, że drukują jedynie w czerni. Jak jednak wybrać odpowiedni model, który spełni nasze oczekiwania?
Szybkość wydruku
To jeden z najważniejszych parametrów, jaki musimy mieć na uwadzę wybierając drukarke atramentową. Skąd jednak wiedzieć, czy daną szybkość można uznać za optymalną na nasze potrzeby? Jeżeli wynosi ona od 4 do 10 stron na minutę, to musimy wiedzieć, że jest to urządzenie dedykowane głównie osobom, które drukować chcą sporadycznie i to mniejsze ilości. Przeważnie jednak okazuje się wystarczająca na potrzeby prywatne. Do małych i średnich firm potrzebna będzie już szybkość na poziomie od 10 do 30 stron na minutę.
Drukowanie bezprzewodowe
Druk bezprzewodowy to znaczne ułatwienie, które pozwala nam zaoszczędzić czas. Wystarczy jedynie połączenie przez Wi-Fi, aby sterować pracą drukarki. Znacznie częściej jest dostępne w przypadku urządzeń drukujących wielofunkcyjnych aniżeli drukarki atramentowej więc warto zastanowić się nad tym rozwiązaniem.
Normatywne obciążenie drukarki
Na ten parametr powinny zwrócić uwagę osoby, które decydują się na zakup drukarki atramentowej do biura. Określa on bowiem w jakim stopniu może być eksploatowane dane urządzenie drukujące. W przypadku drukarek kupowanych na własny użytek, nie musimy mu się za bardzo przyglądać. Raczej mało prawdopodobne, że zrealizujemy powyżej 3 tysięcy wydruków miesięcznie.
Eksploatacja drukarki
To ostatni czynniki, któremu warto się przyjrzeć. W praktyce sprowadza się go najczęściej do kosztu zakupu tuszu. Oryginalne tusze mogą okazać się przesadnie drogie, dlatego w wielu przypadkach lepiej poszukać tańszych zamienników.